Nørlundbanen 2016
Kondrup kart med Husaberg motor. 500ccm firetakt fireventilet. Selvstarter og kickstart.
Træning på Nisseringen.
Overdækning med markise.
Foxtail forever.
Ratstamme og lejebukke m. bronzebøsninger af "egen avl", kardanled fra VW Polo.
Tandstangsstyrehus fra en børnebuggy. Monteringskonsoller hjemmegjort.
Komplet pedalarrengement hjemmebygget.
Klar til den lange tur til Frederikshavn.
Truckstop på motorvejen.
Zigøjnerlejren på Ørnedalen.
Koncentration før løbet.
Træning på "Ørnen".
Ørnedalsbanen 2012
Ørnedalsbanen 2012
DM på Løvelbanen ved Viborg i sep. 2012.
Der kommer altid "nysgerige" og kikker på både karten og bilen.
Hvor stærkt kan den køre? Hvad vejer den? Hvor kører man med sådan en??????
Hmmm, jeg tror sgu jeg vil købe sådan en.
Det er blevet vinter 2012-13 og nye hjulophæng skal fremstilles.
Svejse-jig til nye bærearme.
Fræsning af nye styrespindler.
Deleapperatet venligst udlånt af Kim Hirshgaard.
De enkelte dele til styrespindlerneskal svejses sammen senere.
Afprøvning at hjulophæng før de fuldsvejses.
Rammen sandblæst og lakeret til den nye sæson.
Nye bærearme monteres.
Ny brugt 650cc motor monteres.
Bagsvinger og bagsksel monteres.
Bærearme og styretøj er nu helt færdigt.
Karten færdig og klar til den nye sæson.
Ny køler fra Ford Fiesta er monteret. Højere position for bedre køling.
Aldrig har den været smukkere.
Til DM på Ørnedalsbanen i sommerferien 2013.
"Tyrens røvhul" kaldes dette sving af de lokale.
Lejren etableret.
Min kammerat Jon får lov til at montere rævehalen.
Jon er tidligere DTM-mekaniker, og en uvurderlig hjælp for mig.
Han har særdeles stor erfaring med motorsport.
Sporing af forhjulene.
Aftensmaden klar til indtagelse.
Startpossitionerne bliver omhyggeligt checket før løbet.
Massesammenstød under opsejling.
Jeg bliver påkørt, og slår en saltomortale hen over Bjarne Bramsnæs, hvorefter jeg lander på taget. Bemærk det løbske hjul.
Officials får hurtigt vendt mig om, så jeg kan komme ud.
Sørgelig afslutning på et ellers godt løb.
Alle heat og træning var gået perfekt, indtil det store crash satte en stopper for finaleheatet.
Ny type styrespindler til 2014 sæsonen fremstilles.
Drejebænken snurrer næsten hver dag.
Jeg forventer langt bedre styreegenskaber i den nye sæson.
Styretøjet har nu fået forbedret castervinkel.
Øverste bærearme måtte ombygges.
Så er styrespindlerne elforzinket.
Same procedure as last year.
Nyt karosseri til 2014 sæsonen.
Bemærk sponsorreklamer. Ham der Hejsogfir er yderst gavmild.
4 nye fælge pynter gevaldigt.
Kaffepause på turen til Sæby. Steen Larsen er mekaniker.
Mekanikerens vigtigste arbejde er at montere rævehalen.
Så er det bare ned i siddebrønden.
Søren Jørgensen er med som mekaniker på Søholmbanen i Kolding.
Der lines op til træning
Banen er ekstrem glat. Som at køre på glasperler.
Kørerpræsentation.
Adrenalinen pumper.
Starten er gået.
Endelig i mål.
Finalen overstået.
Godt træt efter en hård dag på motorbanen.
Ørnedalsbanen juni 2014.
Min Renault er ikke køreklar, så vi må nøjes med en Peugeot med tagtelt.
Snart går det løs på en af Danmarks bedste baner.
Koncentration før starten.
Varmen er ulidelig, når man sidder og venter på startbanen.
Champagnen havde vi selv medbragt.
Blomsterne venligt overdraget at vores Norske naboer.
Løbet i Nysum vær et mudderhelvede. Kæmpe stort rengæringsarbejde.
Finalen på Nisseringen ved Næstved.
Frank Bimmer Jensen var min mekaniker til finaleløbet. Fantastisk til at coache mig.
En femteplads i dette heat.
Finaleløbet Nisseringen 2014
Bliver jaget hårdt af Chris Christensen.
Ligger her på en andenplads. Bliver senere påkørt og bliver sidst i heatet.
2014 sæsonen er forbi. Tak til min stab af mekanikere som har været en kæmpe hjælp igennem hele sæsonen.
Det gamle udstødningssystem var efterhånden udtjent.
Rustfri svejsebøjninger samles som et puslespil.
Jeg hæfter selv rørene sammen. Derefter bliver de fuldsvejst hos All in race cars.
Ny lyddæmper skal give flere heste.
Til sidst bliver det hele forniklet.
Efter første træning 2015 knækkede en ventilfjeder.
Et hjemmelavet værktøj gør det muligt at skifte fjederen uden at afmontere topstykket.
Trykluft på cylinderen holder ventilerne på plads mens fjedrene skiftes.
Et nyt sæde med en bedre kørestilling er anskaffet.
Små beslag skal holde zimmerringe på plads på bagakselen.
Ny kædeskærm fremstillet i aluminium.
Så er karten klar til 2015 sæsonen.
Rammen er blevet lakeret hvid.
Endelig blev karten færdig.
Ny Toyota Hiace autocamper og stor cargotrailer er indkøbt til sæsonen.
Markise på camperen og mekanikertelt til karten gør livet nemmere på motorbanen.
Nyt 2016 design.
For fuld fart på Nørlundbanen ved Ikast.